V10 - Do konce - Patoložka

02.10.2013 19:10
Název *
Do konce
Autor *
Patoložka
Beta-read
Regi
Počet slov *
10 x 100
Rating/Varování
Tragické!
Výzva *
V10 - Mouchou v ředitelně
Prohlášení *
Všechna práva vyhrazena JKR, autorce ságy Harryho Pottera. Fanfikce nevznikla za účelem zisku.
Párování/Poznámka autora/Shrnutí
Začala jsem psát a ani jsem nevěděla o čem. No a pak se to prodlužovalo a zesmutňovalo, až to nakonec dopadlo takto... Myslím, že to není snarry, ale určitý vztah těch dvou tam je...
Děkuji Regi za betaci!
Vlastní text

Phineas Nigellus se poškrábal na namalované tváři, na které mu přistála ta otravná bzučivka, a znovu našpicoval uši.
„Severusi, prosím, mluv se mnou…“ prohlásila Potterova hlava z plamenů. Už tam tak setrvávala dobrých deset minut a Snape ještě ani nezvedl hlavu od papírů. Dokonale ho ignoroval. Potter si povzdechl. „Bylo by to pro tebe opravdu tak… nesnesitelné?“
Snape se zamračil a konečně mu věnoval chladný pohled. „Pottere, řekl jsem svoje a už k tomu nemám co dodat!“
Potter zalapal po dechu, pohled ublížený, jak raněná srna. „Severusi…“
Ředitel zavřel unaveně oči, strnule zíral před sebe. „Odejdi, Pottere.“
Harry sklonil poraženecky hlavu a zmizel.

ooOoo

Severus se roztřeseně nadechl a odhodil brk, který ruka prostě už neudržela. Celou tu dobu se silou vůle držel. Nedovolil, aby na něm bylo cokoliv znát. On přece neukazuje strach, že ne? On je Snape! Smrtijed! Obávaný profesor a nyní ředitel! Bezcharakterní bastard, kterému je lépe se vyhnout na sto honů, ne-li ještě dál! Takže stačilo spolknout tuto hořkou pilulku a prostě jít dál. Tak jako doposud. Nikdy nikoho nepotřeboval, nikdy od nikoho nepřijal pomoc, krom Albuse, ale i tam byly určité meze, hranice, které nedovolil překročit. A teď si přijde Potter a prostě se vmísí do jeho života? Ne!

ooOoo

Phineas už málem klimbal, bylo přece jen hluboko po půlnoci, takže žádný z portrétů neočekával, že by se tady snad někdo ukázal, ale pak mu u hlavy zabzučel komár a dokonce si přivedl i společníka, a vytrhl ho tak z blaženého spánku. A pak se vzbudil naplno, protože zaslechl šeptané hlasy.
„Už dva dny se neukázal na večeři, Poppy, mám z toho divný pocit. Co když se to všechno zhoršilo?!“ promlouval Potter tichým hlasem, zatímco se s lékouzelnicí v závěsu sunul k ředitelským komnatám.
„Hazarduje se svým životem,“ souhlasila. „Měl se dostavit na prohlídku, ale tvrdil, že je přednější ta…“

ooOoo

Phineas se musel vplížit do obrazu skotské krajiny v průchodu, aby vůbec něco slyšel či viděl, ale i to mu stačilo. Potter a madam Pomfreyová se skláněli nad nehybným tělem ředitele Snapea a zarmouceně jeden přes druhého promlouvali.
„Severusi…“ šeptal Potter naléhavě s ředitelovou hlavou ve svém klíně. „Severusi, prosím, vzbuď se!“
Lékouzelnice kouzlila, jak mohla. Ohřívací kouzla, podpůrná kouzla, monitorovací… A pak ho zvedla do vzduchu a přenesla do jeho ložnice, kde ho jistě uložili na postel. Přes pootevřené dveře bylo slyšet jen tiché hlasy a pak jeden velmi nahněvaný baryton. Lékouzelnice se rozzlobená vzdálila, Potter ale nevyšel.

ooOoo

Phineas měl té havěti po krk. Jak mohli takoví neřádi vůbec vzniknout? Ať si je loví ptáci, když na to svinsvo mají chuť, ale ať mu, u Salazara, nelezou po plátně! Když odehnal poslední masařku, konečně se mohl zaměřit na dění před sebou.
Severus Snape seděl ve svém obvyklém křesle u stolu, vyřizoval běžnou korespondenci. Potter byl v křesle naproti, upíjel čaj a hleděl z okna ven.
Takže nic nového, takhle to probíhalo poslední týden neustále. Když nebyl Potter v ředitelně, Snape u něj dělal inspekce v hodinách. Phineas si pomyslel, jestli jen jemu došlo, že ředitele obklopovala Potterova magie…

ooOoo

Přešel další týden, po něm měsíc. Nastal podzim a s ním se vypařili i ti bzučivci. Phineas zívl, ale pak upřel svou pozornost do místnosti.
Severus Snape vstal, přešel k oknu. Potter zamrkal a uvolnil ruku, kterou si podepíral hlavu.
„Přestaň s tím. Není to k ničemu…“ prohlásil ředitel tiše, zády k druhému muži.
Potter si povzdechl. „Nemůžu, zatraceně. Nechci…“ Prohrábl si vlasy. „Takže Voldemorta necháš, aby vyhrál, i když už je dávno mrtvý?“
„Není to k ničemu, Harry…“ zopakoval důrazněji. „Nemůžeš mě s sebou všude vláčet jako kouli u nohy. On už vyhrál, jen ty to nevidíš…“

ooOoo

„Fajn!“ odsekl Harry a prudce vstal. „Fajn! Tak si tedy umři, když chceš! Klidně si umři, i když by všichni kolem tebe udělali první poslední, aby ti dali šanci na normální život! Jedna podělaná kletba, jedna kletba a ty to prostě vzdáš! Bez ohledu na ostatní, bez ohledu na Poppy, Minervu, Draca…“
„Harry…“ Severus se obrátil. „Já za to nestojím!“
Potter se zběsile otočil a praštil do stěny, až všechny obrazy na svých háčcích prožily menší zemětřesení.
Snape tam stál a hleděl na něj, v očích zvláštní mír. „Nech mě jít… Měl jsem odejít už dávno, copak to není zřejmé?“

ooOoo

Harry se otočil a Snape poprvé za celou tu dobu uviděl v zelených očích slzy. „Ne…“
Severus se smutně pousmál. „Je to jako u mudlů, když je udržují na přístrojích jen proto, že to tak chtějí jejich příbuzní. Bez nich nemohou žít… Už nejsou sami sebou, Harry, prostě nejsou… A takový život bys mi přál? Bez možnosti volby? Svobodného rozhodnutí? Copak chci tak moc?“
Harrymu se zachvěla brada, zavrtěl hlavou. „Jenže tohle není stejné. Ti lidé jsou v komatu, nevědí o sobě a nikdy se nevzbudí, zatímco ty…“
„Bez tvojí podpůrné magie bych tu dávno nebyl, jen to zbytečně prodlužujeme…“

ooOoo

Mladík zavřel oči, slzy se dávno přelily přes okraj jeho víček. Zatnul ruce v pěst, hlavu sklonil k podlaze.
Snape k němu přešel se sotva slyšitelným zašustěním pláště. Zvedl mu bradu, přinutil spojit pohledy, otřel mokrou tvář. „Měl bys vědět, že jsem ti vděčný. Nežádal jsem pomoc, ale jsem za ni vděčný. Jenže takhle to prostě nejde dál. Všichni to víme. Ty, já i Poppy. Co kdyby jednou tvá magie nestačila, co bys dělal pak? Zbytečně se užíral za to, že můžeš za mou záhubu? Tohle nechci… Už jsem viděl příliš mnoho viny, Harry, nemůžu k tomu přidat ještě další.“

ooOoo

Harry polkl. Věděl, kdy prohrál. Jenže… copak chtěl opravdu tak moc? Copak nemohl žádat něco na oplátku za to, že zbavil svět toho největšího zla? Snape mu možná nebyl blízký, ale pak prohlédl a už to nešlo vzít zpět. Začalo mu na něm záležet, jako na příteli… Copak by neudělal všechno proto, aby byli Ron a Hermiona šťastní? Cokoliv?
Hlas se mu zachvěl jen trochu, když konečně promluvil. „Chtěl bych být s tebou až… do konce…“
A Snape se usmál, takovým tím hřejivým úsměvem, který možná neprostoupil všechny jeho rysy, ale oči, oči ty zářily.
Toho večera, kdy Severus Snape nadobro odešel, by Phineas Nigellus společnost bzučivek uvítal.

 

Diskusní téma: V10 - Do konce - Patoložka

...

Datum: 16.10.2013 | Vložil: Profesor

Tohle je tak smutné... Ale jednou to přijít muselo. Ach jo.

:-(

Datum: 04.10.2013 | Vložil: Mája

Taky pláču. Ale stejně ti nevěřím. Tohle se Severusovi a Harrymu prostě stát nemohlo! Takže příště radši něco optimistického a plného lásky, jo?
Ale bylo to opravdu moc hezky napsané :-)

Re: :-(

Datum: 04.10.2013 | Vložil: Patoložka

Znáš mě - jak jinak... jak jinak:-) A když to mám nařízené, tak se budu o to víc snažit! Ď!

Krásné

Datum: 02.10.2013 | Vložil: Sophie

Ale neskutečně smutné. Copak nevíte, jak nesnáším smutné konce? Připadám si pak jak emocionální troska, když brečím nad klávesnicí...

Re: Krásné

Datum: 03.10.2013 | Vložil: Patoložka

Nedávno jsem uvažovala nad tím, proč brečím u filmů - a můžou to být takové ty obyčejné rodinné nebo romatické nebo dokonce detektivky - a u knížek ne. Myslím, že u knížky jsem brečela snad jednou nebo dvakrát a jednou si to pamatuju naprosto přesně - seděla jsem ve vlaku a četla jsem právě kapitolu Klíče, kde běsi útočí na nádraží v Prasinkách. Krokodýlí slzy a to už jsem to četla potřetí...
Každopádně jsem pak přišla na to, že za to všechno u té televize může za zpropadená hudba. Strašně mě ovlivňuje a to dokonce tak, že brečím u Star Dance nebo krasobruslení...
A teď si to přeber, kdo je tady emocionální troska:-)
Díky moc za komentík a ps: bylo tam ohledně tragiky přece upozornění;-)

Ženské zatracené!

Datum: 02.10.2013 | Vložil: Slimča

Co mi sem cpete tragiky?!? Pat, už i ty?!? Chjoooo... :´( Ale jinak máš pochvalu, moc pěkně napsané. Budu muset nadsadit taktiku jako u kánonu - tak tenhle konec neplatí! :D

Re: Ženské zatracené!

Datum: 03.10.2013 | Vložil: Patoložka

Slimči, tragiku jsem napsala podruhé ve svém životě. Jednou, když jsem se cítila nějak dosti špatně, a teď, protože to tak nějak vyšlo. Nemohla jsem ho prostě zachránit. Jedině kdybych to od třetího drabblíku celé smazala a příběh postavila úplně jinak...
Ale jinak samozřejmě - tehnle konec rozhodně neplatí!!!
Díky moc za pochvalu!

fajn....

Datum: 02.10.2013 | Vložil: POPO

Fajn, takže slzím - spokojená? A já že prý napsala kruťárnu. Tohle je srdce lam, takový pozvolný a důkladný. Ale krásně napsaný a ta stopa humoru s bzučivkami na plátně tomu vechla skoro život.

Re: fajn....

Datum: 02.10.2013 | Vložil: Patoložka

Ano, naprosto spokojená. Jsem poslední dobou nějaká nostalgicky laděná, tak to má na ty dva špatný vliv nebo co:-) Díky!

oOo

Datum: 02.10.2013 | Vložil: Regi

Ten konec má jediný aspekt, který není smutný. Nemusíme se bát, že by za těchto okolností v ředitelně chyběl Severusův obraz. Díky, Pat.

Re: oOo

Datum: 02.10.2013 | Vložil: Patoložka

To asi ne, třebaže netuším z čeho tak soudíš... Díky moc!

Re: Re: oOo

Datum: 03.10.2013 | Vložil: Regi

No z toho, že ten konec je jaksi nepochybný, na rozdíl od kánonu, který přece jen nechal mrňavou škvírku pro spekulace.

Re: Re: Re: oOo

Datum: 03.10.2013 | Vložil: Patoložka

Jo aha, tak to žial jo... Ale znáš Severuse, on má prostě deset životů. A kde odešel, jinde se zase ukáže:-)

...

Datum: 02.10.2013 | Vložil: Sitara

Přidávám druhý "fňuk". Nicméně je to moc krásně napsané!
A masařka otravující obraz mě pobavila :)

Re: ...

Datum: 02.10.2013 | Vložil: Patoložka

Díky moc, ani obrazy to nemají jednoduché...

:´-(

Datum: 02.10.2013 | Vložil: Vixen

Safra Pat, co my to děláš?!? Takhle "hezky" jsem si už dlouho nepobrečela. Děkuji

Re: :´-(

Datum: 02.10.2013 | Vložil: Patoložka

Když jsem to psala, tak jsem brečela málem taky... Nějak to nešlo jinak. Díky!

:'(

Datum: 02.10.2013 | Vložil: KalamityJane

Fňuk. Nechat ho přežít, aby umřel o něco dýl o trochu jinak je kruté. Hezky napsané, děkuji

Re: :'(

Datum: 02.10.2013 | Vložil: Patoložka

No jo, jednou to přijít muselo... Díky moc!

Přidat nový příspěvek